Marrakech

25 juli 2010 - Marrakesh, Marokko

Zo daar ben ik weer. Dit keer schrijf ik vanuit Marrakech. Ik moet zeggen het valt me een beetje tegen in Marrakech. Het is hier zó druk, niet normaal. Vooral 's avonds. Ik moet gewoon de hand van Mohammed vasthouden om hem niet kwijt te raken in de drukte. Gisteren zijn we in Marrakech aangekomen na een 8 uur lange treinreis. Het was best relaxed ondanks dat het zo lang duurde. In de trein maakte we wat problemen mee wat onze zitplaatsen betreft. Er waren mensen die dezelfde zitplaatsnr. hadden als wij. De conducteur begreep het maar niet. Vlak voordat we gingen uitstappen, ontdekte ik dat onze treinkaartjes voor zondag 25 juli waren en niet voor de 24e! Het was allemaal onze eigen schuld! Gelukkig heeft de conducteur het over het hoofd gezien anders hadden we 8 uur lang in de gangpad moeten zitten. God heeft ons lief... ;)

Eenmaal aangekomen in Marrakech werden we welkom geheten door de hitte van Marrakech. Momenteel is het buiten boven 40 graden en binnen is het 31 graden, gelukkig hebben we airco in onze kamer. :) Onze hotel ligt op steenworp afstand van Jema al Fna , de grote plein waar heel veel gebeurt. 's avonds kun je er eten, luisteren naar muziek of verhalenvertellers, je hebt slangenzweerders (schrijf je dit zo?)magiërs en waarzegsters. En niet te vergeten héél véél toeristen. Het is hier heel erg toeristisch jammer genoeg, maar ook wel begrijpelijk. Maar zoals ik al schreef het is ook ontzettend druk, daarom zijn we vandaag de drukte ontsnapt en een uitstapje gemaakt naar de Atlasgebergten. Morgen gaan we weer insjaallah. Zoals ik tegen Mohammed zei: "Marrakech bezoeken we wel een andere keer" ;) ... Het is heerlijk koel in de bergen. Overal zie je water stromen vanuit de bergen. Het is niet veel omdat het zomer is, maar het is toch wel weer mooi om te zien. Er is ook een rivier, kilometers lang. De lokale bevolking van Marrakech komt hier baden in de rivier. Je hebt heel veel groen tussen de bergen. De huizen zijn gebouwd boven op de bergen. Allemaal in oker of andere andere tonen van aardekleur. Prachtig om te zien! Het was heel fijn om even daar te zijn, dat plaatsje heet trouwens Siti Fatima. Er ligt een heilige begraven in deze kleine stadje vandaar de naam Siti Fatima. Langs de rivier heb je dus heel veel bomen en onder de bomen zie je families picknicken en baden in de rivier. Verder heb je kleinschalige eettentjes waar ze heel veel tajins koken in echte tajins op houtskoolvuur! Morgen gaan we daar ook eten insjaallah. Vandaag was het erg druk omdat het zondag is en iedereen is er met zijn gezin. Morgen gaan we verder uitrusten. Dinsdag gaan we een bezoekje brengen aan Essouira. Een klein kuststadje. Vanuit Marrakech is het 2 uur met de bus. Ik ben benieuwd. In het hotel heb ik zeer goede internetverbinding daarom zal ik wat foto's plaatsen. Tot gauw weer!