Laatste uurtjes...

28 juli 2010 - Marrakesh, Marokko

Mijn woorden over Marrakech neem ik terug. Ik moest gewoon even wennen aan de drukte hier. Eergisteren zijn we door de steegjes van de oude stad gaan slenteren. Zo kom je ook in de minder toeristische gedeeltes van de stad. En zie meer van het leven van de lokale bevolking. Marakkech is een mooie, levendige stad! Ik wil graag een keer terugkomen insjaallah. Dit keer zonder Mohammed, want dan kan ik gerust shoppen. Ik ben onder normale omstandigheden geen shopper, maar ze hebben hier zulke mooie spullen, dat je spontaan een shopaholic wordt! Morgen, eigenlijk vandaag dus, gaan we nog wel de bezienswaardigheden van Marakkech bezoeken. En daarna heb ik wel een uur om te shoppen voordat we komen. Tenminste dat hoop ik van harte. :D

Gisteren waren we dus weer naar Siti Fatima. In Siti Fatima heb je 7 watervallen. We hebben er 1 bezocht, maar hoe!!?? We gingen klimmen op rotsen en keien. Erg gevaarlijk! Maar je weet het niet van te voren hoe je boven bij de watervallen moet komen, dus blijf je naar boven klimmen. Uiteindelijk na ongeveer 3 kwartier waren we bij de eerste waterval aangekomen. Het was zeker de moeite waard. Het was er wel druk! Voor de volgende waterval moesten we nog hoger klimmen. Ondanks dat ik wandelsandalen aan had, durfde ik de klim dit keer niet. Misschien een volgend keer insjaallah. Na onze klimtocht, begon de afdaling natuurlijk die net zo gevaarlijk was als het klimmen. Gelukkig ging dat goed en hebben uiteindelijk kunnen rusten onder een boomtentje.

Voordat we naar Siti Fatima gingen, zijn we eerst naar een andere dorpje gegaan. Deze dorp is eigenlijk bestemd voor de wintervakantie. Er zijn daar skipistes (schrijf je dit zo?). Dit dorpje was heel mooi, maar de weg ernaar toe was het allermooist! Zo hebben we meer gezien van de Atlas-gebergten, prachtig!  Puur natuur! Foto's volgen nog...  ;)

Ik zal over een paar dagen nog een laatste blog schrijven over onze reis in het algemeen. Nu ga ik lekker slapen.

Tot gauw insjaallah!

1. Z. M.: