Gewijzigde plannen!

15 augustus 2013 - Chefchaouen, Marokko

Vandaag zouden we eigenlijk vertrekken naar Asilah en Tanger,maar na mijn migraine gisteren en de vermoeidheid,hebben we besloten in Chefchouan te blijven. Anders moesten we in totaal 250 km (heen en weer) rijden en dat trok ik ff niet. Chefchouan is gelukkig een veelzijdige stad en er is dus veel te doen en te zien. Vanochtend hebben we een wandeling gemaakt in de bergen. In de kale bergen! Dus niet in de bergen die door bomen worden bekleed en dus lekker koel zijn. Nee,in de kale bergen die geiten ook beklimmen. We hebben in totaal 6 km (heen en weer) gewandeld tot een hoogte van 1500 m. Het was een pittige klim! Onderweg kwamen mensen tegen die daar in de bergen wonen. Ze moeten gedacht hebben dat we gek zijn om vrijwillig te klimnen terwijl zij elke dag moeten klimmen. Een oma die ik tegenkwam groette mij vriendelijk en vertelde dat het helemaal boven lekker koud en mooi was. En inderdaad na uur flink klimmen kwamen bij een natuurlijke waterbron en hadden we een mooi uitzicht op de stad Chefchouan en de dorpen in de omgeving. Terugweg was leuker,omdat we een leuk gesprek hadden over de periode na ons pensioen haha (inshaAllah als we zolang leven en in goede gezondheid verkeren,immers de mens wikt God beschikt). Tijdens ons gesprek vielen de bramenstruiken ons op die we op de heenweg hoogswaarschijnlijk niet hadden gezien,omdat we zo geconcentreerd naar boven klommen. Uiteraard hebben we daar lekker van gesnoept. ;-) Daarna weer de stad ingegaan. Beetje rondgezwerfd,gegeten,thee gedronken op een terrasje. Toen we terugreden naar het hotel,wilde Mohammed ff een kijkje nemen bij het nationale park Tasselmat weer boven in de bergen. Je kunt daar een wandeling maken en camperen. Vanuit de ingang het park kon je de stadsmuren goed zien en een van de stadspoorten is daar in de buurt. Morgen gaan we inshaAllah een wandeling maken langs de stadsmuren en binnen het oude centrum van Chefchouan. In de ochtend hebben we allebei vrij tot het vrijdaggebed :). Zoveel samenzijn wekt irritaties en het is goed om ff ieder voor zich iets te doen. In Marakkech hadden we dit ook gedaan en het was ons goed bevallen. :) Ik ging toen slenteren in de achterstraten en natuurlijk gerust shoppen zonder een geïrriteerde man! Dat ga ik morgen ook doen inshaAllah!

Wordt vervolgd...